برای جلوگیری از ورود سارقان و افراد مهاجم به داخل ساختمان پوشش دادن روی دیوار اهمیت بالایی دارد. آرامش افراد داخل ساختمان با توجه به سیستم های امنیتی به شدت به مسدود کردن راه افراد غریبه بستگی دارد. این که یک فرد سارق میبایست از چهار دیواری شما که شامل دیوار ها و درب ورودی است عبور کند، امری بدیهی است. نرده حفاظ های فلزی یکی از ایمن ترین و قابل اعتماد ترین پوشش ها برای دیوار و روی درب ساختمان محسوب میشود.

ما در این مطلب به مزایای استفاده از حفاظ فلزی نرده بالای دیوار، انواع مختلف آن و اهمیت استفاده از نرده حفاظ روی دیوار های کوتاه خواهیم پرداخت.

نرده حفاظ فلزی میتوان ارتفاع دیوار را تا حد معقولی افزایش دهد. طبعا نرده حفاظ دیوار که میتواند ارتفاع را افزایش دهد باید محصولی کارشناسی شده و مناسب با دیوار شما باشد. عرض لبه سازه قبلی که نرده حفاظ روی آن قرار است نصب شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

حفاظ شاخ گوزنی و کلیه حفاظ های نسل جدید با ارتفاع 100 یا 120 سانت یک گزینه بسیار عالی و مناسب برای امنیت ساختمان محسوب میشود. اهمیت استفاده از نرده حفاظ  روی دیوار به دلیل این است که سطح بالای دیوار را به صورت کامل پوشش میدهد و هیچ گونه راه نفوذی برای ورود سارقان باقی نمی گذارد. نکته مهم در استفاده از نرده حفاظ های نسل جدید شاخه های تیز این محصولات است که در دو سمت کلیه حفاظ های روی دیوار ( اعم از شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای) وجود دارد.

این میله های تیز زمانی که در ارتفاع پایین تر از 2 متر نصب شوند بسیار خطرناک و کشنده است. برای رفع این مشکل میتوانید به تولید کننده حفاظ شاخ گوزنی و نرده حفاظ روی دیوار تاکید کنید که 40 سانت پایین نرده میله تیز به سمت بیرون نداشته باشد. راه حل دوم برای افرادی که تمایل استفاده از حفاظ شاخ گوزنی را دارند میتوان یک نرده پروفیلی با ارتفاع 1 متر در روی دیوار ایجاد کرده و سپس حفاظ شاخ گوزنی خود را بر روی آن نرده نصب کنند. افزایش ارتفاع و امنیت بسیار بالا از مزایای استفاده از حفاظ های ترکیبی محسوب میشود.

در ادامه صحبت از اهمیت استفاده از نرده حفاظ باید به حفاظ آبشاری یا حفاظ نیزاری اشاره کرد که دو نوع از نرده حفاظ هستند که از دیر باز برای دیوار های کوتاه به عنوان نرده حفاظ استفاده می شده اند. حفاظ آبشاری معمولا با ارتفاع 150 سانت تا 180 سانت تولید میشوند. ارتفاع بالا در این نوع از نرده حفاظ روی دیوار به دلیل افزایش ارتفاع و امنیت ساختمان است. نرده حفاظ آبشاری دارای عرض حداکثر 8 سانت است و با توجه به عرض بالای کف دیوار ها که بیش تر از 20 سانت است سبب میشود تا سارقان با استفاده از همین جای پا و خود حفاظ از آن عبور کنند. برای جلوگیری از این ورود ها میتوان قسمت بالای حفاظ را با میله های تیز پوشش داد تا نتوان به سادگی از بالای آن عبور کرد.

اگر به دنبال یک حفاظ مناسب برای پنجره می‌گردید ما در مقاله حفاظ پنجره چیست اطلاعات مفیدی راجع به آن به شما می‌دهیم.

انواع دیوار های کوتاه برای نصب نرده حفاظ فلزی

اهمیت استفاده از نرده حفاظ بر روی دیوارهای کوتاه کاملا واضح است. بنابراین به بررسی انواع مختلفی از دیوار کوتاه در ساختمان های ویلایی می‌پردازیم که برای نصب نرده حفاظ نیاز است تا با آنها آشنا شویم .

دیوار های بلوک :

بلوک های بتنی و توخالی توسط بلوک ساخته میشوند. داخل این بلوک ها توخالی هستند و به شدت برای نصب حفاظ ضعیف. برای نصب نرده حفاظ در دیوار های بلوکی احتیاج است که در قسمت انتها به ازای هر متر طول یک دستک فلزی پروفیل یا میلگرد در داخل بلوک با بتن کار گذاشته شود. برای دیوار های بلوکی توصیه میشود که در صورت امکان یک ردیف بلوک اضافه شود به طوری که قسمت باز بلوک به سمت بالا باشد و کل بلوک با سیمان مسلح شود و تست مقاومت حفاظ نیز انجام بگیرد. برای اطمینان بیشتر از قرار دادن هر گونه سیم برق و یا تلفن در زیر قرنیز خود داری کنید.

دیوار های پیش ساخته :

کارگاه ها یا باغ های بزرگ به دلیل مشکلات دیوار کشی از سمت جهاد کشاورزی از این نوع سازه استفاده میکنند چرا که در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه کارگری میتوان دیوار کشی را انجام داد. این سازه ها بسیار مقاوم هستند و معمولا دو عدد میلگرد به عنوان دستگیره جرثقیل در این دیوار ها تعبیه شده است که میتواند محل اتصال مناسبی برای حفاظ روی دیوار محسوب شود. در صورتی که ارتفاع نرده حفاظ بالا باشد حتما باید یک پین در وسط این بلوک ها تعبیه شود تا نرده حفاظ دارای لرزش نباشد. نصب هر گونه پروفیل در بالای دیوار های پیش ساخته چیزی جز هزینه بالا و کاهش عمر نرده حفاظ برای شما ندارد.

اهمیت استفاده از نرده در آپارتمان را در مقاله انواع نرده آپارتمان برای شما آوردیم. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید این مقاله را از دست ندهید.

دیوار های فلزی یا نرده :

برخی از ساختمان ها هستند که دیوار آنها نرده فلزی هستند. برای نصب نرده حفاظ بر روی سازه پروفیلی و فلزی به سادگی میتوان از فلز تحتانی استفاده کرد. سبک بودن سازه و نرده حفاظ که قرار است نصب شود یکی از موارد با اهمیت استفاده از نرده حفاظ  است که باید رعایت شود. کارشناسی قبل از نصب حفاظ روی دیوار در این گونه سازه ها حتما باید انجام بگیرد، با بالا بردن ارتفاع بر روی یک سازه فلزی حتما باید محل ستون ها بررسی شود تا در صورت نیاز و ضعف این پایه ها تقویت شوند.

پروفیل یک فلز چهار گوش است که بخش داخلی آن رنگ پذیر نیست. بنابراین باید توجه داشته باشید که برای اجرای پروفیل بر روی نرده حفاظ دیوار کمترین برش را داشته باشید. چنانچه آب به داخل پروفیل ها نفوذ کند به صورت زنگ آب زرد رنگی بر روی دیوار های شما جاری میشود که منظره ای زشت ایجاد می‌کند. آب بند کردن پروفیل ها با چسب ماستیک (اکواریوم) انجام میگیرد.

همانطور که در این مقاله اشاره شد بیشتر افرادی که میخواهند از نرده حفاظ روی دیوار استفاده کنند تمایل دارند که ارتفاع دیوار آنها نیز افزایش پیدا کند. دلیل افزایش ارتفاع دیوار در زمان نصب نرده حفاظ روی دیوار برای افزایش سختی در ورود به ساختمان هایی که دارای دیوار بلند هستند. به هر صورت توجه داشته باشید که میتوان با استفاده از نظرات افراد خبره و کارشناس در مورد سازه های فلزی و نرده حفاظ روی دیوار یک نرده حفاظ ایمن و قابل اعتماد را بر روی دیوار کوتاه خود نصب کنید تا شما هم با آسایش خاطر از ساختمان یا باغ خود استفاده کنید. طبعا حفاظ های نسل جدید به نسبت سایر حفاظ های روی دیوار اولویت دارند. حفاظ مدل پروانه یک جایگزین مناسب برای حفاظ آبشاری و حفاظ نیزه ای است.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین حفاظ روی دیوار را نیز حتما مطالعه نمایید.

برخی از سوالات رایج :

1.دیوار های کوتاه برای نصب نرده حفاظ فلزی چند نوع است ؟

دیوار های بلوک /دیوار های پیش ساخته / دیوار های فلزی یا نرده

2.در انواع دیوار کوتاه ، دیوار بلوکی چگونه است ؟

بلوک های بتنی و توخالی توسط بلوک ساخته میشوند. داخل این بلوک ها توخالی هستند و به شدت برای نصب حفاظ ضعیف. برای نصب نرده حفاظ در دیوار های بلوکی احتیاج است که در قسمت انتها به ازای هر متر طول یک دستک فلزی پروفیل یا میلگرد در داخل بلوک با بتن کار گذاشته شود. برای دیوار های بلوکی توصیه میشود که در صورت امکان یک ردیف بلوک اضافه شود به طوری که قسمت باز بلوک به سمت بالا باشد و کل بلوک با سیمان مسلح شود. از قرار دادن هر گونه سیم برق و یا تلفن در زیر قر نیز خود داری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

مشاوره رایگان