بخش هایی از ساختمان مانند بالکن ها، پله ها و درب های ورودی آپارتمان ها از مستعد ترین نقاط برای نصب نرده حفاظ در آپارتمان محسوب میشوند. به صورت کلی قسمت های مستعد برای ایجاد حادثه باید نرده کشی شوند تا از هرگونه اتفاق ناگوار همانند سقوط از ارتفاع و سرقت لوازم خانه جلوگیری شود. انواع نرده آپارتمان در قسمت دکوراسیون واقع میشوند و به همین دلیل است که خریداران تلاش میکنند تا یک نرده مناسب با نمای ساختمان خود را انتخاب کنند.

در حال حاضر ثامن حفاظ به عنوان بزرگترین و جامع ترین بانک اطلاعات حفاظت ساختمان فعالیت دارد و شما می‌توانید برای سفارش انواع نرده از سایت ما دیدن نمایید. ما در این مقاله شما را با انواع نرده حفاظ آپارتمان آشنا می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای آپارتمان خود داشته باشید.

آشنایی با انواع نرده آپارتمان

نرده محصولی است همانند جان پناه که برای حفاظت از جان و مال مردم نصب میشود. تنوع بالای این محصول سبب شده است تا تولید کنندگان از متریال های مختلف استفاده کنند. مواد اولیه ای همانند فلزات، سنگ، چوب و شیشه در ساخت انواع نرده آپارتمان مورد استفاده قرار میگیرند. در واقع نرده یک حائل بین انسان و خطر است.

در بالکن ، راه پله و تراس نرده بین انسان و خطر سقوط قرار دارد. در نرده و درب ورودی آپارتمان هم نرده حفاظت از مال و جان انسان را در برابر سارقان و افراد مهاجم بر عهده دارد. علاوه بر این نرده راه پله و تراس به عنوان یک سازه دکوراتیو تبدیل شده است.

  • نرده درب ورودی

امنیت در ساختمان به خصوص آپارتمان دارای دو بخش متفاوت ولی تاثیر گذار است. افرادی که در آپارتمان زندگی میکنند در بخش حیاط و مشاعات میبایست با نظر اهالی ساختمان هم سو باشند. نصب نرده حفاظ روی دیوار از جمله موارد امنیتی است که باید اهالی ساختمان نظر دهند. در بخش امنیت داخلی آپارتمان نصب نرده برای درب ورودی توسط فرد انجام میشود. این مهم که بتوانید درب آپارتمان خود را به نحوی ایمن کنید که راه برای نفوذ افراد غریبه به داخل آپارتمان مسدود شود، برای شما امنیت خاطر و آسودگی بالایی را به ارمغان میاورد.

نرده آکاردئونی یکی از انواع نرده آپارتمانی برای درب های ورودی است که در اشکال مختلف تولید میشود. این نوع از نرده آپارتمان به صورت تا شو اجرا شده و کمترین فضای ممکن را اشغال میکند. شکل و طرح این محصول بسیار زیبا است و میشود از آن علاوه بر امنیت به عنوان یک دکور زیبا در بخش ورودی آپارتمان استفاده کرد. نوع دیگر این محصولات با نام تجاری نرده لیزری هستند که به صورت ریلی ساخته شده و جلوی درب آپارتمان ها نصب میشوند.

اگر به دنبال حفاظ شاخ گوزنی هستید می‌خواهید قبل از خرید اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله حفاظ شاخ گوزنی چیست را از دست ندهید.

  • نرده پله

پایدار سازی و فراهم کردن یک تکیه گاه جهت بالا رفتن یا پایین اومدن از پله توسط نرده راه پله ایجاد میشود. انواع مختلفی از نرده راه پله در ساختمان ها استفاده میشود که بیشتر آنها از تیرک های عمودی و اتصال آنها به تیرک های افقی شکل میگیرند. انواع نرده آپارتمان برای پله ها با نرده پله ساختمان های ویلایی و دوبلکس به جهت شکل و ساختار متفاوت است. در ساختمان های دوبلکس سعی میشود تا بهترین نما را در نرده پله اجرا کرد. در آپارتمان ها که مشکل محدودیت فضا وجود دارد طرح نرده پله کم جا بهترین انتخاب محسوب میشود. جدا از شکل و فضای نرده پله نوع و شکل رنگ آمیزی نیز اهمیت بالایی دارد.

نمی‌دانید برای راه پله از نرده فلزی استفاده کنید یا نرده چوبی؟ ما در مقاله تفاوت نرده فلزی و چوبی به شما کمک می‌کنیم.

  • نرده پنجره

نرده پنجره بیشتر به منظور حفاظت از آپارتمان است. پنجره ساختمان ها در ارتفاع یک متر ایجاد شده و برای جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی باید نرده نصب کنند. در آپارتمان هایی که در طبقات پایین تر به ویژه اول قرار دارند علاوه بر ایجاد امنیت ناشی از سقوط میبایست نرده ای برای کل محیط پنجره نصب کنند تا از هر گونه ورود افراد غریبه به داخل آپارتمان جلوگیری کنند.

برای آشنایی بیشتر با این نوع حفاظ، مقاله حفاظ پنجره چیست را مطالعه نمایید.

متریال انواع نرده آپارتمان

  • نرده فلزی

نرده های فلزی را میتوان بهترین نرده آپارتمان دانست زیرا از استحکام و دوام بالای برخوردار هستند. نرده های فلزی در طول زمان نیاز به تعمیر و نگه داری ندارند و در واقع شما هر زمان که تصمیم بگیرید میتوانید با یک رنگ آمیزی نرده را همانند روز اول کنید. نرده های فلزی زیبا و ظریف هستند و این قابلیت را دارند که شما یک رنگ را به نسبت نمای ساختمان خود انتخاب کرده و بر روی نرده بزنید. پروفیل، میلگرد و لوله انواع مختلف از فلزات هستند که در ساخت انواع نرده آپارتمان کاربرد دارند. فرفورژه تکنیکی بسیار به روز و کار آمد است که توسط کوره و فرم دادن به آهن ایجاد میشود. قطعات فرفورژه را میتوان به بهترین شکل ممکن برای ایجاد نرده فرفورژه حالت داد.

  • نرده چوبی

چوب در دکوراسیون ساختمان کارایی بسیار بالای دارد و فضایی بسیار گرم و دلچسب را القا میکند اما بزرگترین ایرادی که به نرده چوبی گرفته میشود این است که نمی‌توان در نور آفتاب و باران از آن استفاده کرد. نرده های چوبی از گذشته های دور در ساختمان ها مورد استفاده قرار میگرفته اند و ظاهری مدرن و امروزی دارند. استفاده از جلا سنج در نرده چوبی متداول است و سبب براق شدن چوب میشود.

اما نیاز است که بدانید نرده چوبی علیرغم زیبایی خاصی که دارد امکان آتش سوزی و خسارت جانی بسیار بالایی را به خصوص در آپارتمان ها دارد. بسیاری آز کارشناسان و آتش نشان ها استفاده از چوب را در نرده ها منع کرده اند.

در بسیاری از موارد برای زیبایی بیشتر انواع نرده آپارتمان از شیشه نیز استفاده میشود که خطر شکستن و پرتاب شیشه خورده به کودکان افزایش میابد.

اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد نرده راه پله و جنس آن هستید و نمی‌دانید بهترین انتخاب کدام است، مقاله تفاوت نرده فلزی و چوبی برای شما نوشته شده است.

وزن و ابعاد انواع نرده آپارتمان

ابعاد انواع نرده حفاظ برای حفظ جان همه افراد بخصوص کودکان مورد توجه قرار میگیرد. ابعاد نرده با توجه به محل مورد استفاده متغیر است و در نرده درب آپارتمان معمولا ارتفاع 220 سانتی متر به همراه عرض 110 سانت باید مورد استفاده قرار گیرد. ابعاد و وزن نرده درب آپارتمان به دلیل استاندارد درب ورودی ثابت است. ابعاد نرده پله و نرده بالکن باید به صورتی باشد که یک کودک نتواند از روی آن عبور کند. در بخش داخلی هم هیچ نقطه ای به بزرگی سر یک کودک نباشد. نرده های فرفورژه به دلیل صادراتی که دارند استاندارد های لازم را رعایت کرده و هیچ نقطه ای بزرگتر از 11 سانت در این محصولات دیده نمیشود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید نرده حفاظ کلاسیک به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

برخی از سوالات رایج :

1.وزن و ابعاد انواع نرده چقدر است ؟

ابعاد نرده با توجه به محل مورد استفاده متغیر است. در نرده درب آپارتمان معمولا ارتفاع 220 سانتی متر به همراه عرض 110 سانت باید مورد استفاده قرار گیرد. ابعاد و وزن نرده آپارتمان به دلیل استاندارد درب ورودی ثابت است.

2.انواع نرده آپارتمان کدامند ؟

نرده درب ورودی / نرده پله / نرده پنجره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

مشاوره رایگان