حفاظ شاخ گوزنی چیست؟ ویژگی، کاربرد، مزایا و معایب

برقراری امنیت در ساختمان اهمیت بالایی دارد و در سالهای اخیر بشر با توجه به توان و امکانات موجود مراقبت های حساس و مهمی را برای برقراری آسایش و امنیت ساختمان ها بکار گرفته است. به طور کلی امنیت ساختمان ها از دیوارها شروع میشود. مهاجمان و سارقان برای هر گونه سرقت نیاز دارند که وارد حریم داخلی ساختمان شما شوند.

چهار دیواری ساختمان اولین و مهم ترین قسمت برای مقابله با هر گونه ورود به ساختمان است. به همین دلیل حفاظت از دیوار بسیار اهمیت دارد. در بین انواع استراتژی های موجود برای حفاظت از ساختمان حفاظ شاخ گوزنی یک حفاظ فیزیکی روی دیوار محسوب میشود که دارای ارتفاع و عرض مناسب است. اما حفاظ شاخ گوزنی چیست و چه کاربردی دارد؟ با ما همراه باشید تا این حفاظ را بررسی کنیم.

حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

حفاظ شاخ گوزنی نوعی از نرده حفاظ روی دیوار است که با استفاده از فولاد ساخته میشود. این نوع از نرده حفاظ فلزی روی دیوار با توجه به این که در ارتفاع و بالای دیوار نصب میشود یک محافظ فیزیکی بسیار ایمن و قابل اعتماد است و ویژگی بسیار مهم و شاخص آن این است که روی دیوار را به صورت کامل پوشش میدهد. میلگرد ساده سایز 8 یا 10 متریال اولیه برای تولید حفاظ شاخ گوزنی محسوب میشود.

تقریبا تمام طرح ها و انواع حفاظ شاخ گوزنی با استفاده از یک طرح ثابت تولید میشوند. در این مدل حفاظ میله ها از قسمت پایین به صورت به هم تنیده شده به بالا حرکت کرده و توسط رابط های فلزی بسیار تیز به هم جوش داده میشوند.

به دنبال بهترین تولید کننده حفاظ شاخ گوزنی هستید؟ ما در مقاله بهترین تولید کننده حفاظ به شما کمک می‌کنیم.

مزایا حفاظ شاخ گوزنی چیست

مهمترین و شاخص ترین ویژگی حفاظ های روی دیوار قدرت بازدارندگی آن است. در ادامه به مزایای حفاظ شاخ گوزنی چیست میپردازیم. این حفاظ به دلیل این که از میلگرد فلزی ( فولادی) ساخته میشود غیر قابل تخریب و نفوذ است. تیز بودن نوک پیکان های حفاظ شاخ گوزنی بسیار اهمیت دارد زیرا سارقان و افراد مهاجم قبل از ورود به هر محلی حتما موارد ایمنی آن ساختمان را مورد بررسی قرار میدهند و بهتر از هر کسی میدانند که این پیکان های تیز میتوانند خطری بزرگ و بالقوه محسوب شوند.

اطمینان از عدم ورود به داخل ساختمان مهم ترین ویژگی حفاظ شاخ گوزنی محسوب میشود. حس آرامش و امنیت ناشی از نصب حفاظ شاخ گوزنی به طوری بالا است که بعد از نصب حفاظ شاخ گوزنی صاحب ساختمان میتواند راه های ورود به ساختمان را از بیرون چک کند.

نصب حفاظ شاخ گوزنی در ارتفاع سبب شده تا حفاظ امنیتی فوق العاده بالا داشته باشد. برای عبور از حفاظ شاخ گوزنی میبایست بعد از عبور از دیوار در نامتعادل ترین شرایط از روی حفاظ شاخ گوزنی عبور کرد. بعد از عبور هم در بخش داخلی فرود آمدن امری بسیار دشوار و تقریبا محال است. با نصب حفاظ شاخ گوزنی میتوانید دیوار خود را مسلح کنید.

عرض حفاظ شاخ گوزنی یکی از نقاط قوت و مزایا حفاظ شاخ گوزنی روی دیوار است.  حفاظ های آبشاری که قبل از حفاظ شاخ گوزنی وجود داشتند به صورت عمود بر روی یک پروفیل 4 سانتی نصب می شدند و دو نقطه ضعف بزرگ در این حفاظ ها وجود داشت. اول عرض بسیار کم و دوم میله های عمودی پروفیلی که کمک میکردند سارقان از روی زمین با یک پرش از میله ها گرفته و خود را به لبه دیوار رسانده و با استفاده از میله های پروفیلی در زمان حرکت کنترل خود را حفظ نمایند.

در حفاظ شاخ گوزنی عرض این حفاظ طوری طراحی شده است که تمام لبه روی دیوار را پوشش میدهد و عملا هیچ گونه جایی برای حرکت و کنترل بر روی دیوار نمی ماند. در حقیقت نقطه ضعف نرده حفاظ های آبشاری به نقطه قوت حفاظ شاخ گوزنی تبدیل شده است.

قیمت حفاظ شاخ گوزنی هم میتواند به عنوان یکی از محاسن این نوع از نرده حفاظ روی دیوار باشد. چنانچه شما این تصور را داشته باشید که قطعا برای یاختمان مسکونی، مفازه یا باغ خود یک نرده حفاظ و یک حفاظ امنیتی ایجاد کنید حفاظ شاخ گوزنی حتما بهترین و ایمن ترین گزینه است.

قیمت این محصول به نسبت سایر طرح ها همانند حفاظ آبشاری و حفاظ لیلیوم کمتر از نصف است. در مقایسه با سیستم های الکترونیکی همانند دوربین قیمت حفاظ شاخ گوزنی به مراتب کمتر و در عین حال بسیارمناسب تر است.

تیز بودن نوک میله های حفاظ شاخ گوزنی هم مانع از عبور سارقان از روی نرده میشود و هم یک مانع بسیار بزرگ برای هر گونه دست کاری در بدنه و اسکلت حفاظ بشمار میرود. حفاظ های آبشاری علیرغم برخورداری از ارتفاع بالا یک عیب بزرگ داشتند و آن اینکه سارقان به راحتی و بدون کمترین مشکلی میتوانستند یکی از میله ها را بریده یا کج کرده و وارد ساختمان شوند.

در حفاظ شاخ گوزنی نه تنها نمیتوان بر روی دیوار رفت، بلکه به هیچ وجه امکان رسیدن دست به شاخه های اصلی وجود ندارد. شکل پراکنده و نامنظم حفاظ نسل جدید سبب میشود که برای عبور از یک نقطه مجبور شوند بیش از نیمی از حفاظ را از بین ببرند.

حفاظ شاخ گوزنی در بین انواع حفاظ های فیزیکی و الکترونیکی بهترین و شاخص ترین محصول محسوب میشود. زیرا دوربین های کنترل ورود و خروج نیاز به تامین هزینه برق شارژ دارند و باید هر چند وقت یکبار سرویس شوند، در حالی که حفاظ شاخ گوزنی نه تنها نیاز به تامین و نگهداری ندارد بلکه با توجه به متریال فلزی آن قابلت فروش در هر زمان را دارد.

اگر در سمنان زندگی می‌کنید و به این حفاظ نیاز دارید، مقاله حفاظ شاخ گوزنی در سمنان را مطالعه کنید.

تاثیر حفاظ شاخ گوزنی در نمای ساختمان

حس تبدیل شدن ساختمان به زندان یکی از معایب نرده حفاظ های آبشاری بود که سبب میشد برخی از افراد امنیت ساختمان خود را به همین دلیل از دست بدهند. حفاظ شاخ گوزنی با توجه به تراکم و حجم بالای میلگرد میتواند به عنوان یک دکوراسیون در بخش داخلی ساختمان شما محسوب شود. میله های شاخ مانند حفاظ میتواند بستری برای شاخه ها و درختچه های رونده شما باشد. علاوه بر این میتوانید با انتخاب یک رنگ و طرح مناسب همانند حفاظ بوته ای یا حفاظ لیلیوم لبه دیوار ساختمان خود را به یک باغچه زیبا تبدیل کنید.

برای اطمینان از خرید حفاظ مناسب چه کارهایی باید انجام داد؟ در مقاله تست مقاومت حفاظ برای شما توضیح دادیم که چطور مقدار مقاومت حفاظ را تشخیص بدهید.

معایب حفاظ شاخ گوزنی چیست

بسیاری از افراد تصور میکنند که حفاظ شاخ گوزنی به هر شکلی که باشد امنیت افراد خانواده را هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر جسمی و جانی به حدی ایجاد می‌کند که اگر یک محصول با عیب و ایراد هم باشد ایرادی ندارد. اما یکی از مهمترین نکات در استفاده از این حفاظ توجه به ساخت آن است. جوش، رنگ و دیگر موارد باید حتما استاندارد لازم را داشته باشند تا استفاده از حفاظ معیوب موجب مشکلات دیگر نشود.

برخی از سوالات رایج :

1.حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

حفاظ شاخ گوزنی نوعی از نرده حفاظ روی دیوار است که با استفاده از فولاد ساخته میشود. این نوع از نرده حفاظ فلزی روی دیوار با توجه به این که در ارتفاع و بالای دیوار نصب میشود یک محافظ فیزیکی بسیار ایمن و قابل اعتماد است. میلگرد ساده سایز 8 یا 10 متریال اولیه برای تولید حفاظ شاخ گوزنی محسوب میشود.

2.تاثیر حفاظ شاخ گوزنی در نمای ساختمان چیست ؟

حس تبدیل شدن ساختمان به زندان یکی از معایب نرده حفاظ های آبشاری بود که سبب میشد برخی از افراد امنیت ساختمان خود را به همین دلیل از دست بدهند. حفاظ شاخ گوزنی با توجه به تراکم و حجم بالای میلگرد میتواند به عنوان یک دکوراسیون در بخش داخلی ساختمان شما محسوب شود. میله های شاخ مانند حفاظ میتواند بستری برای شاخه ها و درخت چه های رونده شما باشد. جدا از این میتوانید با انتخاب یک رنگ و طرح مناسب همانند حفاظ بوته ای یا حفاظ لیلیوم لبه دیوار ساختمان خود را به یک باغچه زیبا تبدیل کنید.

ثامن حفاظ

Recent Posts

قیمت نرده پله فلزی

قیمت نرده پله فلزی نرده پله جهت ایجاد شرایط مناسب و پایدار و حفظ امنیت…

3 هفته ago

حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ روی دیوار یکی از ملزومات مهم برای حفاظت از خانه، باغ، محل کار و…

5 ماه ago

درب پارکینگ

 درب پارکینگ از نظر طراحی و کاربری به چند دسته تقسیم میشود که ما به…

5 ماه ago

درب فرفورژه پارکینگ

درب فرفورژه قابلیت نصب بر روی تمام ساختمان ها و بناها را دارد . فراوانی…

5 ماه ago

درب ویلا

درب ویلا یا همان درب پارکینگ ویلا اولین محلی است که در بدو ورود به…

5 ماه ago

درب حیاط

به کسانی که قصد دارند ساختمان جدیدی بسازند یا خانه ی خود را بازسازی کنند،…

5 ماه ago